
Таку ініціативу запропонували у рамках проєкту “Великий Харків”.
У центрі міста є велика проблема з заторами. Це зумовлено тим, що центром їде велика кількість людей, які хочуть переїхати з однієї периферійної зони в іншу. Для того, щоб виправити цю проблему, необхідно створити субцентри, які будуть бати на себе автомобільний трафік та розподіляти авто містом. Завдяки субцентрам замість однієї точки в центрі будуть розміщені близько шести точок.
– Субцентри — дублери основних центрів. Вони розформуються по певному діаметру від історичного центру. У Харкові це Героїв праці, проспект Перемоги, Холодна гора, ХТЗ та Одеська, — Ігор Лялюк, ініціатор проєкту.
Тому з’явилася ідея трансформувати перехрестя Героїв праці. Наразі перехрестя перетворилося з зеленого оазису у 80-х на сучасну урбаністичну пустелю. У цьому мікрорайоні ми бачимо тотальну відсутність зелені та глобальну застройка.
Героїв праці має велику транспортну розв’язку, але при цьому там немає можливості користуватися інклюзією. Станція метро без ліфта. Перейти через дорогу можна лише підземкою, тому планується доповнити новий пішохідний рівень на землі.
Замість сьогоднішнього вигляду перехрестя планують зробити у кільцевому вигляді.
Нинішні магазинчики планують розташувати всередині. Кільцевий міст буде мати чотири поверхи: перші два — комерція, останні — під офіси.
– Проєкт розв’язує проблеми масової відсутності робочих місць на периферії, добовий трафік, допомагає розвиватися екології та пішохідній інфраструктурі, — наголосив Олександр Маймескул, ініціатор проєкту.
Харків може взяти за приклад досвід урбаністики Мілану, субцентр Гарібальді.
Ініціатива дійсно цікава, але хто за це все заплатить? Міськрада вже зацікавилася цим проєктом і готова прийти на допомогу. Це ідеальна можливість провернути корупційні схеми та за завищеними цінами купляти будматеріали.