Орендуй – не орендуй, все одно в громаде …

Дохід громади Харкова від оренди та приватизації комунального майна залишається низьким

Вже більше року діють нові правила оренди державного та комунального майна, за якими процес укладання договорів відбувається через відкриті аукціони на онлайн – платформі Prozorro. Продажі. Вже не чиновник вирішує долю того чи іншого приміщення, а змагальний та відкритий процес визначає переможця по кожному об’єкту оренди.

Механізм корупційного впливу – конкурси на право оренди майна, взагалі скасовано. Разом з ним пішли у минуле конкурсні комісії у складі чиновників. Відтепер – жодних перевірок документів у ручному режимі від потенційних орендарів на “повноту та правильність заповнення”, жодних особистих рішень про допущення чи відмову в доступі до участі в аукціоні, лише чесна неупереджена електронна система реєстрації. Необхідно лише завантажити електронні копії документів для участі в аукціоні в особистому кабінеті, що робить доступ усіх бажаючих орендувати приміщення рівним.

Радимо громадянам, які бажають орендувати державне або комунальне майно ознайомитись із Законом України “Про оренду державного та комунального майна”, де визначено основні засади процесу. Сама процедура оренди визначена Порядком передачі в оренду державного і комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №483 від 03.06.2020 року.

І навпаки, не радимо знайомитись із Положенням про оренду майна територіальної громади м.Харкова, затвердженого рішенням Харківської міської ради №755/17 від вересня 2017 року, яке прийняте ще до набуття законної сили нового Закону України «Про оренду державного та комунального майна» та відповідного законодавства до нього.

Міськрада здає в оренду та продає комунальне майно із року в рік більше і більше, але дохід в бюджет від цих операцій з майном залишається краплею в морі. Основною дохідною частиною бюджету залишаються грошові доходи населення, точніше – їх оподаткування. Так, уже в липні поточного року Харківська міська рада відзвітувала про надходження до казни міста за перше півріччя поточного року вже майже 7 млрд. гривень власних доходів, з яких більше 5 млрд. гривень сплачено з людських кишень у вигляді податку з доходів фізичних осіб та Єдиного податку. Чиновники міськради ведуть себе по відношенню до городян, як взірцевий держслужбовець, якому скільки б не платила Держава, все одно знайде причини і працювати не буде.

Від оренди майна комунальної власності за весь 2020 рік до бюджету м.Харкова перераховано 62,3 млн.грн., а від приватизації 69 об’єктів комунальної власності до бюджету м.Харкова вдалося залучити коштів на суму 43,7 млн грн.

Можливо, що посадовці Харківської міської ради на чолі з І.Тереховим і надалі користуються застарілими нормативними актами, які дозволяли в обхід бюджету розпоряджатись комунальною власністю харків’ян. Ось би так приймались важливі для життєдіяльності міста акти міськради, як оновлюються положення про структурні підрозділи ради.

Поділитися: