Клінічна смерть харківського авіазаводу

Олександр Кривоконь, директор Харківського державного авіаційного виробничого підприємства розказав про діяльність заводу на пресконференції.

Нещодавно уряд запровадив новий закон №3822, що передбачає трансформацію “Укроборонпрому” на акціонерне товариство. Тепер оборонні підприємства будуть підпорядковуватися Кабінету міністрів України. Також усю оборону галузь розділять на декілька холдингів. ХАЗ потрапить до холдингу авіаремонту літаків. 

– Сьогодні проходять аудит визначення можливості будівництва літаків на нашому заводі, — повідомив Олександр Кривоконь.

Як би завод не хотів “літати”, йому прийдеться повзати. Для того, щоб випускати літаки, повинні бути замовлення. До того ж на заводі значна частина запчастин є російськими. Це підтверджує директор заводу:

– До 70% на заводі російська комплектація

Також є велика проблема з кадрами. Робітники заводу в середньому за 60 років. Велика нестача молодого покоління, якого потребує завод. 

– Останній літак був випущений у 2014 році. Люди вже втратили навички будування.

Ще одна проблема у тому, що навіть кваліфіковані кадри вже втратили власні навички через бездію. за такий великий проміжок часу з’явилися вже нові технології будування, про які спеціалісти заводу не знають, тому що не стикаються з ними. 

– Якщо раніше ми працювали з композитом, з сіткою, то сьогодні їх вже немає, —  Олександр Кривоконь.

Тому для відновлення літакобудування слід перекваліфікувати кадри, але для цього потрібен час. 

Кожна праця повинна бути оплачена. У квітні робітники заводу страйкували через не отримання заробітної платні. 

– Як я не буду працювати, як не буде працювати завод, ми не покриємо борги

Зараз борг заводу складає 4 млрд. Поки підприємство не може самостійно виплачувати заробітну плату робітникам. Планується приватизація ХАЗ. 

Також нещодавно НАБУ та САП оголосили про підозру екскерівнику ХАЗ через ймовірну розтрату 1,93 млн доларів та 533,2 тис. євро. Олександр Кривоконь відмовчується з приводу питань, що пов’язані з цією ситуацію. За словами директора йому відомо про справу НАБУ лише через ЗМІ. 

– Я не володію інформацією. Мені просто не цікаво це, —  Олександр Кривоконь 

Напевно директор живе одним днем та не дивиться в обличчя свого майбутнього.

З усього матеріалу можна зробити висновок, що завод намагаються врятувати, але поки безуспішно. Фактично він існує, але відсутність персоналу, замовлень, велика кількість боргів, змушує залишати завод у штучній комі. Навряд вдасться врятувати пацієнта з травмами, що несумісні з життям. 

Поділитися: