Сьогодні для Харківського авіаційного заводу важливий день. 29 листопада в будівлі ХОДА підписали меморандум про відновлення випуску літаків на ХАЗі. Цікаво те, що меморандум підписувався без участі директора заводу Олександра Кривоконя. У підписанні брали участь і представники харківської влади у лиці О. Скакуна та Т. Єгорової-Луценко, і “вороги” заводу, на думку самого О. Кривоконя, голови запорізьких АТ “Мотор Січ” В’ячеслав Богуслаєв, ПРАТ “АВІАКОМПАНІЯ КОНСТАНТА” Михайло Пінкевич та директор харківського АТ ФЕД” Віктор Попов. Також були представники профспілок.
Олександр Скукун запевнив, що захід проводять в рамках указу Президента № 268/21, відповідно до якого необхідно створити план антикризових заходів щодо відновлення Харківського державного авіаційного виробничого підприємства. У меморандумі передбачається, що внутрішні інвестори у якості АТ “МОТОР СІЧ”, АТ “ФЕД” та ПРАТ “АВІАКОМПАНІЯ КОНСТАНТА” відтепер мають повноваження пропонувати зміни у законодавстві щодо приватизації, погашення боргів по зарплатні та проводити зустрічі з трудовим колективом ХАЗу.
Мета меморандуму — поновити випуск та ремонт літаків на підприємстві. План “Барбаросса” звучить так: протягом 5 років вийти на рівень випуску 5 літаків на рік, створивши 1500 робочих місць.
Керівник ХОДА відзначив, що усі вищезгадані інвестори не “хочуть прибрати до рук ХАЗ, а допомогти авіагалузі. При цьому цей меморандум дав карт-бланш трьом підприємствам на чесну боротьбу за власність заводу після приватизації. За отримання “ласового шматочку” від ХАЗу АТ “МОТОР СІЧ”, АТ “ФЕД” та ПРАТ “АВІАКОМПАНІЯ КОНСТАНТА” обіцяють виплатити приватний борг (1,5 млрд грн) разом з боргами по зарплатні робітників (300 млн грн). Державний борг розміром 2,5 млрд грн після приватизації держава обіцяє списати.
Одним словом, три підприємства на офіційному рівні розділили “шкуру невбитого ведмедя” ДП “Харківське державне авіаційне виробниче підприємство”. Олександра Кривоконя, директора ХАЗу не запросили по одній простій причині. Цей меморандум розрахований “на майбутнє”, а саме на приватизацію. А коли законопроєкт буде ухвалено, ХАЗ втратить свого “коня”, а три авіаційних підприємства ввійдуть “у дамки”.